Dijital Reklam Yönetimi

Dijital reklamcılık, sürekli değişen ve dinamik bir rekabet dünyası yaratıyor. Biz de Byte olarak markanızı bu dünyada desteklemek ve ileri taşımak için hedef kitlenize hitap eden detaylı reklam stratejilerini özenle oluşturuyoruz. Sadece marka bilinirliğinizi artırmayı değil, aynı zamanda tutarlı bir marka varlığı yaratmayı hedefliyoruz.

Çözüm Ortaklarımız

Başarı Odaklı Dijital Reklam Yönetimi

Reklam yönetimine yaklaşımımız öncelikle harcamadan ziyade başarıya dayanmaktadır. Başarılı sonuçlara ulaşmak için stratejilerimizi şekillendirerek reklam yönetimine gösterilen tüm emeğin markanızın genel başarısına ve büyümesine katkı sağlayacağından emin olarak ilerliyoruz.

Tüm Dijital Platformlarda Dijital Reklamcılık Başarısı

Ayrıntılı dijital reklam stratejilerini Google, Facebook, Instagram ve diğerleri gibi çeşitli dijital platformlara uygulayarak markanızı sektörünüzde ileriye taşımak için çalışıyoruz. Bu yolda tüm adımlarımızı sizler için sadık bir müşteri tabanı oluşturma ve markanızın gelecekteki başarı öyküsünü yazma amaçları doğrultusunda atıyoruz.

Dijital Reklam Yönetimi ile Yenilikçi Dönüşüm

Hedef kitlenize hitap eden anlatımları ve reklam stratejilerini özenle bir araya getiriyoruz. Marka bilinirliğinizi arttırmanın yanı sıra tutarlı bir marka imajı oluşturmayı hedefliyoruz. Bu dijital reklamcılık yolculuğunda Byte'a katılın, markanızın keşfedeceği yeni başarıları izleyin!

Referanslar

logo for Enza Home
logo for Godiva
logo for Altınyıldız
logo for Hatemoğlu
logo for Yataş
logo for Touche
logo for Snoc
logo for Stanley
logo for Luna B
logo for Cengiz Aktürk
logo for Burcu Okut
logo for Ecanta
logo for Nutrade
logo for Kalif
logo for Tomtoc
logo for Şekerci Cafer Erol
logo for nu
logo for Isaora
logo for Exxe Selection
logo for Pierre Cardin
logo for Milagron
logo for Gigii's
logo for Happy Nes
logo for MarkaStok
logo for Sazy
logo for Nagrada
logo for Up&Fit
logo for Dmaison
logo for Sheismono
logo for Mathilda
logo for Netdressed
logo for Sayki
logo for Urban Muse
logo for Mafia
logo for Normaillot
logo for Altınordu

Referanslar

Dijital Reklam Yönetiminde Veri Odaklı ve Özgün Yaklaşım

Markanızın varlığını çeşitli dijital kanallara etkili bir şekilde aktarırken dijital reklamcılık süreçlerini yönetmek için özgün yaklaşımları veriye dayalı içgörülerle birleştiriyoruz. Dijital reklam yönetiminin markanızı yenilikçi başarıya yönlendirdiği ve hayallerinizi unutulmaz deneyimlere dönüştürdüğü bu yolculukta gelin beraber ilerleyelim!

Müşteri Yorumları

İş Ortaklarımız

Hakkımızda Neler

Söylüyor?

Byte ile stratejik bir işbirliği kurarak, 2022 yılında Cengiz Aktürk'ün e-ticaret altyapısını Shopify platformu üzerine başarıyla kurduk. E-ticaret sitemiz, hem perakende mağazalarımızın hem de e-ticaret sitemize gelen müşterilerimizin tüm ihtiyaçlarını karşılayacak şekilde tasarlandı. Byte ekibi, projenin her aşamasında, özellikle bakım ve teknik destek konularında aktif bir şekilde yanımızda bulunarak desteklerini sürdürdü ve sürdürmeye devam ediyor. Shopify'ın sunduğu çözümler konusunda her zaman güvenilir bir danışmanlık ve destek hizmeti aldık. Bu değerli işbirliği sayesinde firmamız büyük bir katma değer kazandı ve Byte ekibinin profesyonel yaklaşımı bizleri ziyadesiyle memnun etti. Bu başarılı işbirliği için kendilerine derin bir minnettarlık duyuyor, gelecekteki projelerimizde de aynı başarıyı sürdürmeyi diliyorum.

Cengiz Akturk

CEO

Byte ile işbirliği yaparak, 2023'te Godiva Avrupa'nın e-ticaret sitesini Shopify Plus üzerinde başarıyla hayata geçirdik. İngiltere, BAE ve Türkiye sitelerimizi de platform yenileme sürecine aldık. Byte ekibi, bakım ve teknik destek konusunda bize destek olmaya devam ediyor. Ayrıca, Shopify ile ilgili her konuda Byte, danışabileceğimiz bir adres oldu. Bu değerli işbirliği için kendilerine teşekkür ederiz.

Mina Yılmaz

Godiva E-commerce Lead

Byte'ın profesyonel ve samimi yaklaşımını işbirliğimizin başından itibaren yaptığımız bütün çalışmalarda hissettik. Butik ve niş bir alanda olan iş ihtiyaçlarımıza uzman ve tecrübeli ekipleri ile uygun çözümler sundular.  İletişim kanallarının her zaman açık ve ulaşılabilir olması çalışmaların hızlı ve verimli ilerlemesini sağladı. Seo ve dijital pazarlama çalışmalarında pozitif etkileri hızlı bir biçimde görmek bizi mutlu etti. Byte ile çalışmak bizim için çok olumlu bir deneyim ve onlarla gelecekte yeni projelerde de bir araya gelmekten memnuniyet duyacağımızdan eminiz.

Burcu Okut Şahbudak

CEO

Yeni web sitenizin yayına girmesi konusunda heyecanlı olduğumu belirtmek isterim. Byte ile olan iş birliğimiz boyunca, dijital pazarlama ve yazılım alanlarında gösterdiğiniz üstün çaba ve profesyonellikten büyük memnuniyet duyduk. Byte ekibi ile çalışmak, Kalif Design'ın dijital varlığını güçlendirmede önemli bir adım oldu. Projelerimizdeki yenilikçi yaklaşımlarınız ve sorunsuz iletişiminiz, iş birliğimizin her aşamasında bize güven verdi. Sizlerle birlikte yürüdüğümüz bu yol, markamızın dijital dünyadaki başarısını önemli ölçüde artırdı. Byte'ın yaratıcılık, tutku ve teknik beceri kombinasyonu, iş birliğimizin en değerli yönlerinden biri oldu. Ekip olarak gösterdiğiniz özveri ve kaliteden ötürü teşekkür eder, gelecekteki projelerde de birlikte çalışmayı dört gözle beklerim.

Mehmet Hacıosmanoğlu

Co-Founder

Dijital Reklamcılığın Geleceği

Dijital reklamların geleceğini şekillendiren en temel faktörler, insanların tercih ettiği platformlar ve bu platformlarda tükettikleri içeriklerdir. Bu nedenle, dijital pazarlamanın geleceğini değerlendirirken sormamız gereken ilk soru, "Gelecekte hangi tür içerikler daha fazla tükenecek?" olmalıdır.

2005-2010 yılları arasında yazılı içerikler, 2010-2016 yıllarında görsel içerikler ve 2016 sonrasında ise videolu içerikler daha fazla tüketilmeye başlandı. Videolu içeriklerin liderliği bir süre daha devam edecek gibi görünse de, hızla yükselen yeni bir içerik türü de dikkat çekiyor: sesli içerikler. Podcast'ler, Clubhouse gibi platformlarla sesli içerikler, videolu içeriklerin ardından dijital dünyanın bir sonraki büyük trendi olmaya aday. Özellikle sesli aramaların da popülerleşmesiyle birlikte, dijital pazarlamanın geleceği bu yöne doğru evrimleşeceği tahmin edilebilir.

Dijital Reklamlara Ne Kadar Harcama Yapmalısınız?

Dijital reklam harcamalarında bütçe belirleme, ciddi bir uzmanlık gerektiren ve üzerinde farklı görüşlerin ortaya konduğu bir konudur. Uzmanlar arasında bu konuda iki temel görüş öne çıkmaktadır:

  • Reklamların öğrenmesini hızlandırmak için başlangıçta verimsiz olsa da çok harcamalıyız ve dengeyi bulana kadar devam etmeliyiz.

  • Küçük bütçelerle başlamalı reklamlardan dönüş alındıkça bütçeyi arttırmalıyız.

Byte olarak, küçük bütçelerle başlayıp, elde edilen dönüşümlere göre bütçeyi kademeli olarak artırmanın daha etkili bir yaklaşım olduğuna inanıyoruz ve çalışmalarımızı bu prensiple yürütüyoruz. Ancak, diğer yöntem de tamamen geçersiz sayılabilecek bir yaklaşım değildir. Bu nedenle, bütçeniz doğrultusunda hangi yöntemi tercih edeceğiniz konusunda kararınızı kendiniz verebilir veya bu kararı dijital reklam ajansınıza bırakabilirsiniz.

Dijital Reklam Türleri

Dijital reklamların yaygınlaşması ve platform sayısının artmasıyla birlikte, kullanılabilir reklam türleri de çeşitlenmiştir. Ancak, markaların reklam bütçelerinin büyük bir kısmı hâlâ beş ana kanal üzerinden harcanmaktadır. Bu kanallar şunlardır:

  • Search (Arama)

  • Shopping (Alışveriş)

  • Display (Görsel Reklamlar)

  • Social (Sosyal Medya)

  • Influencer (İnfluencer Pazarlama)

Bu kanallar, markaların dijital reklam stratejilerinin en önemli bileşenlerini oluşturur.

Search (Arama Motoru) Reklamları

Search reklamları kullanıcıların arama motorlarında yaptığı aramalar sonucunda markanızın kullanıcıların önüne çıkmasını sağlayan reklam türleridir. Arama motoru reklamlarında pazar payı üzerine 2021'de yapılan araştırmaya göre Google %94 ile lider durumda yer alıyor. Kullanıcıların ihtiyaçları doğrultusunda yaptıkları aramalarda bu kullanıcılara uygun reklamlar gösterildiğinde dönüşüm oranının oldukça yüksek olabildiği ama bunun yanında da CPC (Tıklama Başı Maliyet) değerlerinin yüksek olduğu bir reklam modelidir.

Shopping (Alışveriş) Reklamları

Alışveriş reklamları Google tarafından ürün satışını amaçlayan ve Dünya genelinde e-ticaret için en çok kullanılan reklam türlerindendir. Ancak 2020 yılında ülkemizdeki mahkemelerle Google arasında yaşanan anlaşmazlık sebebiyle shopping reklamları Türkiye'de geçici süre ile devre dışı bırakılmıştır. Türkiye pazarında kullanılamayan alışveriş reklamları diğer ülkeleri hedeflerken kullanılabilir.

Social (Sosyal Medya) Reklamları

Sosyal medya reklamları adından da anlaşılabileceği gibi Facebook, Instagram ve Twitter gibi sosyal medya mecralarında verilen reklamların tümüne verilen isimdir. Özellikle Instagram'ın günlük kullanım sürelerinin ortalama 2-3 saatlere çıktığı bugünlerde sosyal medya reklamlarının önemi daha da arttı. Sosyal medya reklamlarının en verimli şekilde çalıştığı sektörlerin başında giyim, teknoloji ve modilya gibi sektörler geliyor.

Display (Görüntülü) Reklamlar

Global reklam ağları içerisinde yer alan tüm internet sitelerinde gösterilen görsel reklamlara verilen isimdir. En geniş reklam ağına sahip olan platform ise Google'dır. Bu reklam alanları hem Google tarafından hem de Google'dan bu alanları kiralayan Criteo gibi reklam platformlar tarafından yönetilir. Özellikle kampanya dönemlerinde ve branding (marka bilinirliği) üzerine hazırlanan reklalar için display reklamları kullanılabilir.

Influencer Reklamları

Instagram, Youtube ve Twitter gibi sosyal medya mecralarında yüksek takipçi sayısına sahip kişilerin markaların ürün veya hizmetlerini tanıtmak için yaptığı çalışmaların tümüne verilen isimdir. Sosyal medyanın ve farklı alanlarda etki alanı yüksek kişilerin gücünün artmasıyla beraber influencer reklamlarının performansı da artmıştır. Özellikle kişisel bakım ürünleri, tekstil ürünleri, yiyecek içecek sektörü ve turizm hizmetleri gibi sektörler için influencer reklamları pazarlama stratejilerinin olmazsa olmazı olarak yerini aldı.

Bidding/Teklif Modelleri

Dijital kanallarda reklam gösterimleri farklı teklif modelleri ile belirlenir. Bu bidding modelleri platforma, reklamın amacına ve reklam verenin isteğine göre değişebilir. En çok kullanılan teklif modelleri ise CPC, CPA, CPM ve CPL'dir.

CPC (Cost per Click) Nedir?

CPC, Tıklama Başına Maliyet anlamına gelir. Bu model reklam verenin reklamına yapılan tıklama başına faturalandırıldığı bir bidding modelidir. Bir örnekle açıklamak gerekirse; CPC maliyeti 0,4 TL olan ve 300 tıklama alan reklamın reklam verene toplam maliyeti 300*0,4=120 TL'dir.

CPA (Cost per Action) Nedir?

CPA, reklam veren tarafından belirlenen eylem başına maliyeti ifade eder. Bir reklamın ana amacı ürün satışı ise bir satış başına maliyet, sepete ekleme ise bir sepete ekleme başına maliyete CPA denir. Google üzerinde reklam verirken hedef eylem başına hedef maliyet belirleyebilir böylece maliyetinizi kontrol altında tutabilirsiniz.

CPM (Cost per Mile) Nedir?

Gösterim başına ödeme yapılan reklam modeline verilen isimdir. Facebook başta olmak üzere neredeyse tüm reklam platformlarında bulunan ve en çok kullanılan reklam modelidir. Bir örnek vermek gerekirse; 1.000 gösterim başına 7 TL bir teklif verdiyseniz ve 8.000 gösterim aldıysanız, ödeyeceğiniz tutar 56 TL'dir.

CPL (Cost per Lead) Nedir?

Reklam verenin elde etmiş olduğu her kayıt başına yüklendiği maliyete verilen isimdir. Özellikle hizmet sektöründe tercih edilen CPL reklam teklif modeli, doğrudan hedefe götüren ve görece uygun fiyatlı bir modeldir.

Mobil Reklamcılık Nedir?

Mobil uygulamalar ve mobil cihazlar odak alınarak yapılan reklamların tümünü kapsayan alana Mobil Reklamcılık denir. İçerik tüketiminde mobil cihazların payının artması ile birlikte mobil reklamcılık da reklam pastasındaki payını giderek arttırdı. Mobil reklamcılık alanlarına ücretsiz Spotify'da çıkan reklamlar ve oyunlarda çıkan reklamları örnek verebiliriz.

Instagram'da Nasıl Reklam Verilir?

Instagram'da reklam vermenin iki yolu vardır. Bunlardan biri ve amatör olanı doğrudan Instagram üzerinden gönderi öne çıkarmaya dayanan reklam verme yoludur. Bunu yapabilmeniz için Instagram hesabınızın İşletme Hesabı'na çevrilmiş olması zorunludur. İşletme hesaplarında gönderilerinizin sağ altında öne çıkar butonunu görebilirsiniz.

Instagram reklamlarının profesyonel bir şekilde yönetilmesi için ise Facebook Business Manager (Facebook İşletme Yöneticisi) kullanmak gerekir. Buradan tüm ilgili hesapları (Instagram, Facebook ve Whatsapp) işletme hesabına bağlamalı ve varsa internet sitenize de Facebook Piksel'i kurarak tüm dönüşümleri takip etmelisiniz.

Instagram Reklam Türleri

Instagram, sosyal medya platformları arasında en büyük reklam pastasına sahip olan platformdur. Özellikle dürtü kaynaklı satın alma kararlarının verildiği ürün ve hizmetlerde oldukça etkili olan Instagram reklamlarında farklı ihtiyaçlar için farklı reklam çözümleri bulunuyor. Instagram reklamlarında kullanabileceğiniz Instagram reklam türleri ise şöyle;

  • Görsel Reklamlar: Tek görsel olarak çıkılan reklam türleridir. Instagram'da en çok kullanılan reklam türü olarak öne çıkmaktadır.

  • Sponsorlu Reklamlar: Instagram sayfasında paylaşılan bir gönderinin öne çıkarılması ile kullanabileceğiniz reklam türüdür.

  • Carousel - Kaydırmalı Reklamlar: 10'a kadar farklı görseli kaydırmalı bir şekilde paylaşabileceğiniz reklam türüdür.

  • Videolu Reklamları: Maksimum 30-60 saniyeye kadar paylaşabileceğiniz videolu reklam türüdür.

  • Hikaye (Story) Reklamları: Kullanıcıların takip ettiği hikayelerin arasında gösterilen reklam türleridir.

Instagram Reklamlarının Maliyeti Ne Kadardır?

Instagram reklamlarının belirli bir maliyeti yoktur. Instagram reklamlarında hedef kitle ve maliyet reklam veren tarafında belirlenir. Bu kriterler doğrultusunda Facebook tarafından bütçe tükenene kadar gösterim yapılır. Instagram reklamlarının maliyetini belirleyen temel faktörler ise şöyledir:

  • Hedef kitle

  • Reklam materyallerinin kalitesi

  • Ürün/Hizmet ve hedef kitle arasındaki uyum

  • Reklamın gösterileceği zaman ve bu zamandaki rekabet durumu

En Başarılı Instagram Reklam Türü Hangisidir?

Instagram'daki en başarılı reklam türü hedeflenen dönüşüme ve sektöre göre değişiklik göstermektedir. Çok keskin olmamakla beraber bazı çıkarımlar yapabiliriz.

Örneğin, B2B markalarda en çok çalışan alan Post (Gönderi), en çok çalışan reklam türü Lead (Form) reklamlarıdır. B2C markalarda ise en çok çalışan alan Story(Hikaye), en çok çalışan reklam türü Conversion (Dönüşüm) reklamlarıdır.

Instagram Reklamları Nasıl Optimize Edilir?

Instagram'da reklamları optimize etmenin herhangi bir sınırı yoktur. Bu nedenle alanda ne kadar tecrübeniz olursa o kadar iyi optimizasyon yapabilirsiniz, yani daha az maliyetle daha yüksek gelir elde edebilirsiniz. En temel reklam optimizasyonu konuları genellikle görsel yeniden boyutlandırma, hedef kitle, doğru görsel tanımlama ve alternatif reklam metinleridir.

Google'a Nasıl Reklam Verilir?

Google reklamları, her geçen gün artan öneme sahip olurken reklamları nasıl kullanabileceğinizi öğrenmeniz gerekir. Bu sayede hem daha kaliteli hem de daha kullanışlı seçeneklerden yararlanabilirsiniz. Google reklamı vermek için Google AdWords ya da Google Ads’i kullanmanız gerekmektedir. Platform üzerindeki detayları titiz bir şekilde inceleyerek hem daha kaliteli hem de daha başarılı çalışmalar gerçekleştirebilirsiniz. Google reklamları sayesinde markanızı geniş kitlelere ulaştırabilirsiniz. Google reklamlarının sizler için sağlayacağı ayrıcalıkları yakalayarak satışlarınızı arttırın. Bu sayede marka bilinirliğinizi de zirveye taşıyın!

Google ADS Performansı Nasıl Artırılır?

Google reklamlarında performansı artırmak için 4 ipucu var. Bu ipuçlarını şu şekilde sıralayabiliriz:

  1. Kalite Puanları: Performansı artırmak için öncelikle kalite puanlarını incelemelisiniz. Kalite puanları 3 bileşenin detaylı olarak incelenmesiyle oluşturulur.

  2. Reklamları Anahtar Kelimelerle İlişkilendirin: Google reklamlarının belirttiğiniz anahtar kelimelerle alakalı olması gerekir.

  3. Tıklanma Oranınızı Artırın: Web siteniz ne kadar çok tıklama alırsa performansı da o kadar yüksek olur.

  4. Açılış Sayfanızı Güncelleyin: Tüm sayfalarınız güncel olmalıdır.

Google Adwords Reklam Türleri

Google Adwords reklamları, Google’da web site sahiplerinin gerçekleştirdiği reklamlardır. Google Adwords reklamlarının çeşitli türleri bulunmaktadır. Söz konusu türler genel olarak aşağıdaki gibidir.

  • Arama Ağı Reklamları: En temel reklam türü olan arama ağı reklamları, arama motorunun sonuç sayfasında çıkan reklamlardır.

  • Görüntülü Reklam Ağı Reklamları: Görüntülü reklam ağı ve söz konusu ağ da gösterilen reklamlar Youtube’da, web sitelerinde, mobil uygulamalarda ve Gmail’de gösterilen reklamlardır.

  • Remarketing Reklamları: Kişiselleştirilmiş dönüşüm oranları yüksek olan bu reklamlar kullanıcıya ziyaret ettikleri e-ticaret sitelerinde inceledikleri ürünleri hatırlatmaktadır.

  • Uygulama Reklamları: Uygulama reklamları genellikle ücretli bir şekilde hizmet sunan reklamlardır. Google Ads hesabından girilen metin ve görsel öğeler ile oluşturulmaktadır.

En Başarılı Google Adwords Reklam Türü

Google Adwords reklam türleri arasında sizin için en uygun olanı hangisidir? Bu konuda karar vermek adına reklam türlerini ve özelliklerini incelemenin çok değerli olduğunu ifade etmek gerekir. Arama ağı reklamları ve görüntülü reklam ağı reklamları olmak üzere 2 temel başlıkta toplanabilecek olan reklamların doğru bir şekilde seçilmesi gerekmektedir. Aksi takdirde doğru çözümlerden yararlanmak söz konusu olmayacaktır.

Bunun yanı sıra Google reklamları için ödeyeceğiniz ücretlerden de olumlu geri dönüş alamayacaksınız. Sizin için en özel seçenekleri dikkate alarak hemen harekete geçebilirsiniz.

Arama Reklamları vs. Alışveriş Reklamları

Arama reklamları ve alışveriş reklamları, farklı amaçlara hizmet eden reklam türleridir. Arama reklamları, bir kullanıcı Google’da belirli bir sorgu yaptığında görüntülenir. Bu reklamlar, kullanıcının arama niyetine dayalı olarak ortaya çıkar. Alışveriş reklamları ise, kullanıcının daha önce gezdiği web siteleri veya ilgi alanlarına göre dinamik bir şekilde listelenir.

Eğer hangi reklam türünün daha etkili olacağını merak ediyorsanız, alışveriş reklamları kesinlikle daha avantajlı bir seçenek olacaktır. Çünkü, Google arama sonuçlarında yer alan arama reklamları genellikle daha düşük tıklanma oranlarına sahip olabilir. Bunun aksine, alışveriş reklamları daha hedeflenmiş ve kullanıcıların ilgisini çeken içerik sunduğu için genellikle daha fazla etkileşim alır. Bu nedenle, sonuç odaklı bir yaklaşım benimsemek istiyorsanız alışveriş reklamlarını tercih etmek daha verimli olacaktır.

Display Reklamları Vermeli Misiniz?

Display reklamları, yani görüntülü reklamlar, kullanıcıların web sitelerinde gezinirken veya YouTube gibi platformlarda video izlerken karşılaştıkları reklamlardır. Bu reklamlar, belirli kitlelere ulaşmak ve onları hedeflemek için kullanılır. Display reklamları sayesinde potansiyel yeni müşterilere ulaşmak ve bu kişileri etkilemek mümkündür.

Etkileyici ve dikkat çekici görsel içerikleriyle display reklamları, reklamverenin hedeflerine ulaşmasına yardımcı olmak için tasarlanmıştır. Bu reklamlar, doğru planlama ve stratejiyle, doğru kişilere hızlı bir şekilde ulaşmanızı sağlar. Yapmanız gereken tek şey, display reklamlarını en etkili şekilde planlamak ve hedef kitlenizi doğru belirlemektir.

Youtube Reklamı Nasıl Verilir?

Youtube reklamı nasıl verilir sorusu Youtube’da reklam vermek isteyen kişilerin ilgisini çeken önemli bir konudur. Youtube’da reklam vermek için aşağıdaki adımları izlemelisiniz:

  • Youtube Kanalı ve Google Ads Hesabı Açın: Youtube kanalı ve Google Ads hesabı Youtube’da reklam vermek için olmazsa olmazlardandır.

  • Reklamınızı Yükleyin: Kendiniz için bir profil oluşturduktan hemen sonra reklamınızı yüklemeye başlayabilirsiniz.

  • Yeni Kampanya Oluşturun: Google Ads üzerinden yeni bir kampanya oluşturun ve Youtube reklam sayfasında bağlanın. Buradan tüm reklam ayarlarınızı hazırlayabilirsiniz.

Youtube Reklam Türleri

Youtube, günümüzde en fazla kullanılan dijital reklam araçlarından bir tanesidir. Farklı türleri ile dikkat çeken Youtube reklamları genel olarak aşağıdaki gibidir:

  • Görüntülü Reklamlar: Videonun sağ tarafında yer alan bu reklam türleri sabit ve animasyonlu bir şekilde sunulabilmektedir.

  • Yer Paylaşımlı Reklamlar: Yer paylaşımlı reklamlar televizyonda bulunan alt bant reklamları ile benzerlik göstermektedir.

  • Atlanabilir Reklamlar: Youtube videolarından önce yerleştirilen bu reklamlar atlanabilirdir.

  • Atlanamayan Reklamlar: Kullanıcıların 5 saniye sonra geçmesi gereken bu reklamlar ile izlemek istedikleri videoyu görebilmeleri için kullanıcıların reklamı tamamen izlemeleri gerekir.

Youtube İçin En Başarılı / En İyi Performans Gösteren Reklam Modeli Hangisidir?

YouTube reklamcılığı, markaların doğru kitleye ulaşmasını sağlamak için çeşitli reklam formatları sunar. Bu formatlar arasında Akış Reklamları ve Keşfet Reklamları, farklı izleyici deneyimlerine hitap ederek, markaların etkili bir şekilde mesajlarını iletmelerine yardımcı olur.

Her iki reklam türü de belirli avantajlar sunar, ancak başarılı bir YouTube kampanyası için hangisinin daha uygun olduğunu seçmek, hedef kitlenize ve kampanya amacınıza bağlı olarak değişir.

  • Akış Reklamları: Youtube’da içerik yayınlanırken gösterilen reklamlardır. Genellikle reklamı atlamak için saniyeler beklense de doğru bir reklam tüketiciyi kendine çeker.

  • Keşfet Reklamları: Arama sonuçlarının hemen üstünde görünen reklamlardır. Bu reklamların Google arama sonuçlarına benzediğini vurgulayabiliriz.

Youtube Reklam Maliyeti

YouTube, sadece bir video paylaşım platformu olmanın ötesinde, aynı zamanda reklamların yayınlandığı önemli bir pazarlama alanıdır. Bu nedenle, YouTube reklam maliyetleri birçok kişi tarafından merak edilmektedir. Ancak, reklam ücretlerini belirleyen bir dizi faktör vardır. Peki, bu faktörler nelerdir?

Reklam maliyetlerini etkileyen en önemli unsurlar arasında görüntüleme, izlenme sayısı ve abone sayısı gibi veriler bulunmaktadır. Bu unsurları doğru şekilde analiz ederek reklam kampanyalarınızı oluşturmanız gerekir. Aksi takdirde, maliyetlerinizi doğru tahmin edemeyebilir ve beklenmedik giderlerle karşılaşabilirsiniz. Bu nedenle, reklam bütçenizi planlarken bu faktörleri göz önünde bulundurmak önemlidir.

Dönüşüm Türleri

Markanız için verebileceğiniz birçok dijital reklam olduğu gibi, dijital platformlardan dönüşüm elde etmenin de birçok yöntemi bulunur. İşte bilmeniz gereken en temel dönüşüm türleri:

Site Üzerindeki Aksiyonlar (Form Doldurma, Butona Tıklama vb.)

Web siteleri günümüzde birçok aksiyon ile birlikte kullanılmaktadır. Söz konusu aksiyonlar pek çok farklı kullanım alanına sahip olabilmektedir. Örneğin web siteleri ile iletişime geçmek için iletişim formunun doldurulması site üzerinde bulunan farklı aksiyonlar olarak bilinmektedir.

Bu noktada site üzerindeki farklı aksiyonlar ile bireylerin ve web sitesi sahiplerinin çeşitli avantajlar elde edebilmeleri mümkün hale gelmektedir. Form doldurma, butona tıklama gibi aksiyonlar ile web sitenizi farklı bir şekilde kullanabilirsiniz.

Online Satış (Sepete Ekleme, Satın Alma)

Online satış, genel olarak teknolojinin ve e-ticaretin gelişim göstermesi ile birlikte gün yüzüne çıkmış olan bir alışveriş türüdür. Web sitelerinde online satış özelliğinin olması e-ticaret işlemlerinin gerçekleştirilebilmesi için son derece önemlidir. Sepet ekleme özelliği, satın alma özelliği gibi özellikler genel olarak e-ticaret için kritik özelliklerdir.

Söz konusu özelliklerin web sitelerinde bulunması durumunda online satış işlemlerinin gerçekleştirilebilmesi de mümkün hale gelmektedir. Web sitenizden online satış yapabilmek için web sitenizde online satış özelliklerinin bulunması gerektiğini kesinlikle unutmamalısınız.

Telefon ile Arama / Adres Alma

Özellikle sizin kitlenize giren potansiyel müşterileri hedef alan stratejidir. Bu konuda çok dikkatli olunmalıdır çünkü hem kişisel alanı ihlal olarak görülebilir hem de insanları rahatsız edebilir. Bir aramanın başında kim olduğunuz, neden aradığınız ve neyi anlatmak istediğiniz açıkça belirtilmeli, müşterinin onayı alınmalıdır. Bu yöntem belirli ürünler için hala çok etkili bir strateji olarak varlığını sürdürmektedir.

Uygulama İndirtme Reklamları

Uygulamanızın daha fazla insan tarafından indirilmesini mi istiyorsunuz? O halde uygulama indirtme reklamları konusunda en ideal seçeneklerden yararlanmalısınız. Reklam tasarımını gerçekleştirirken ilgi çekiciliği ön planda tutmanızda yarar vardır. Böylelikle tüketicilerin doğrudan uygulama hakkında bilgi sahibi olması mümkündür.

Uygulamaların kullanıcılar tarafından incelenmesi ama indirilmemesi çok sık karşı karşıya kalınan bir durumdur. Bunun en büyük nedeni de kullanıcıların uygulamayı anlamlandıramamasıdır. Bu durumda daha ilgi çekici bir reklam ve daha kaliteli seçenekler tercih etmeniz gerekir. Böylelikle indirme sayısı hayli artış gösterecektir.

Gelişmiş İletişim Formu

Bilgi almak istediğiniz hizmeti seçin ve ilerleyin.

Bir Hizmet Seçiniz: