Dijital Reklam Yönetimi
- Byte
- Hizmetlerimiz
- Dijital Pazarlama
- Dijital Reklam Yönetimi
en iyi sonuçlar için
Dijital Reklam Yönetimi Nedir?
- Performans Reklamları
- Bilinirlik Reklamları
- Performans reklamları ürün/hizmet satışı, başvuru/iletişim formu doldurtmak veya trafik getirmek gibi amaçlarla yapılır.
- İyi bir performans pazarlamasının göstergesi en düşük fiyata en fazla dönüşü elde edebilmesidir.
Bilinirlik(Branding) reklamları, bir markanın insanlar arasındaki bilinirliğinin artırılmasını amaçlayan tanıtım faaliyetlerine verilen isimdir. Marka bilinirliği için yapılan reklamlarda satış, kayıt formu ve trafik gibi aksiyon gerektiren sonuçlar ana odakta yer almaz.
- Branding reklamlarında ana amaç markayı veya kampanyayı mümkün olan en fazla insanın aklına yerleştirmektir.
- Bir marka bilinirliği kampanyasının başarısını belirleyen en önemli faktör en uygun fiyatlarla en fazla kişiye etkili bir şekilde ulaşmasıdır.
dijital pazarlama - reklam
Kimlerin Dijital Pazarlamaya İhtiyacı Var?
E-ticaret sitesi üzerinden ürün satan ve daha geniş kitlelere ulaşmayı hedefleyen işletmeler
İnternet sitesi üzerinden form doldurtarak ya da telefon/mesaj yoluyla daha fazla talep toplamayı hedefleyen işletmeler
Marka veya ürün bilinirliğini artırmak isteyen ve bu kapsamda uzun soluklu veya dönemseler çalışmalar yapmak isteyen işletmeler

E-ticaret Satışı Hedefleyenler
E-ticaret sitesi üzerinden ürün satan ve daha geniş kitlelere ulaşmayı hedefleyen işletmeler
Talep Toplamayı Hedefleyenler
İnternet sitesi üzerinden form doldurtarak ya da telefon/mesaj yoluyla daha fazla talep toplamayı hedefleyen işletmeler
Marka Bilinirliğini Artırmak İsteyenler
Marka veya ürün bilinirliğini artırmak isteyen ve bu kapsamda uzun soluklu veya dönemseler çalışmalar yapmak isteyen işletmeler
Dijital Pazarlama
Dijital Reklam Yönetimi Hakkında
Instagram, sosyal medya platformları arasında en büyük reklam pastasına sahip olan platformdur. Özellikle dürtü kaynaklı satın alma kararlarının verildiği ürün ve hizmetlerde oldukça etkili olan Instagram reklamlarında farklı ihtiyaçlar için farklı reklam çözümleri bulunuyor. Instagram reklamlarında kullanabileceğiniz Instagram reklam türleri ise şöyle;
1- Görsel Reklamlar: Tek görsel olarak çıkılan reklam türleridir. Instagram'da en çok kullanılan reklam türü olarak öne çıkmaktadır.
2- Sponsorlu Reklamlar: Instagram sayfasında paylaşılan bir gönderinin öne çıkarılması ile kullanabileceğiniz reklam türüdür.
3- Carousel - Kaydırmalı Reklamlar: 10'a kadar farklı görseli kaydırmalı bir şekilde paylaşabileceğiniz reklam türüdür.
4- Videolu Reklamları: Maksimum 30-60 saniyeye kadar paylaşabileceğiniz videolu reklam türüdür.
5- IGTV Reklamları: IGTV ve Reels videolarının aralarında çıkan ve markanın tanıtımı için kullanılan reklam türleridir.
6- Hikaye (Story) Reklamları: Kullanıcıların takip ettiği hikayelerin arasında gösterilen reklam türleridir.
Instagram reklamlarının belirli bir maliyeti yoktur. Instagram reklamlarında hedef kitle ve maliyet reklam veren tarafında belirlenir. Bu kriterler doğrultusunda Facebook tarafından bütçe tükenene kadar gösterim yapılır. Instagram reklamlarının maliyetini belirleyen temel faktörler ise şöyledir:
- Hedef kitle
- Reklam materyallerinin kalitesi
- Ürün/Hizmet ve hedef kitle arasındaki uyum
- Reklamın gösterileceği zaman ve bu zamandaki rekabet durumu
Instagram'daki en başarılı reklam türü hedeflenen dönüşüme ve sektöre göre değişiklik göstermektedir. Çok keskin olmamakla beraber yapabileceğimiz bazı çıkarımlar şöyle;
- B2B markalarda en çok çalışan alan Post(Gönderi), en çok çalışan reklam türü Lead(Form) reklamlarıdır.
- B2C markalarda en çok çalışan alan Story(Hikaye), en çok çalışan reklam türü Conversion(Dönüşüm) reklamlarıdır.
Instagram'da reklam vermenin iki yolu vardır. Bunlardan biri ve amatör olanı doğrudan Instagram üzerinden gönderi öne çıkarmaya dayanan reklam verme yoludur. Bunu yapabilmeniz için Instagram hesabınızın İşletme Hesabı'na çevrilmiş olması zorunludur. İşletme hesaplarında gönderilerinizin sağ altında öne çıkar butonunu görebilirsiniz.
Instagram reklamlarının profesyonel bir şekilde yönetilmesi için ise Facebook Business Manager (Facebook İşletme Yöneticisi) kullanmak gerekir. Buradan tüm ilgili hesapları (Instagram, Facebook ve Whatsapp) işletme hesabına bağlamalı ve varsa internet sitenize de Facebook Piksel'i kurarak tüm dönüşümleri takip etmelisiniz.
Instagram'da reklamları optimize etmenin bir sınırı yoktur. Bu nedenle de alanda ne kadar çok tecrübeniz varsa o kadar iyi bir optimizasyon yapabilir, yani daha az maliyetle daha yüksek gelirler elde edebilirsiniz. En temel reklam optimizasyon konuları ise şöyledir;
- Görsel boyutlandırma
- Hedef kitle
- Doğru görsel belirleme
- Alternatifli reklam metni çalışmaları
Instagram alışveriş özelliğini aktifleştirdiğinizde sitenizde bulunan ürünleri paylaşmış olduğunuz Instagram gönderi ve hikayelerinde etiketleyebilirsiniz. Instagram shopping(alışveriş) için aşağıdaki şu şartları yerine getirmelisiniz:
- Instagram hesabınız İşletme Hesabı olmalı.
- Facebook hesabınız Instagram hesabınıza bağlı olmalı.
- Internet sitenizdeki ürün kataloğunun Facebook İşletme Merkezi'ne eklenmiş ve Instagram'a bağlanmış olması gerekir.
- Desteklenen bir pazarda satış yapmalısınız. (Türkiye desteklenen pazarda yer alıyor)
- Hizmet değil ürün satışı yapıyor olmalısınız.
- Facebook ilkelerine uygun ürünler satmalı, ilaç, illegal ve tartışmalı ürünler satmıyor olmalısınız.
- Satış yapacağınız alan adının(domain) Facebook İşletme Merkezi üzerinden doğrulanmış olması gerekir.
Google Adwords reklamları, Google’da web site sahiplerinin gerçekleştirdiği reklamlardır. Google Adwords reklamlarının çeşitli türleri bulunmaktadır. Söz konusu türler genel olarak aşağıdaki gibidir.
Arama Ağı Reklamları
En temel reklam türü olan arama ağı reklamları, arama motorunun sonuç sayfasında çıkan reklamlardır.
Görüntülü Reklam Ağı Reklamları
Görüntülü reklam ağı ve söz konusu ağ da gösterilen reklamlar Youtube’da, web sitelerinde, mobil uygulamalarda ve Gmail’de gösterilen reklamlardır.
Remarketing Reklamları
Kişiselleştirilmiş dönüşüm oranları yüksek olan bu reklamlar kullanıcıya ziyaret ettikleri e-ticaret sitelerinde inceledikleri ürünleri hatırlatmaktadır.
Uygulama Reklamları
Uygulama reklamları genellikle ücretli bir şekilde hizmet sunan reklamlardır. Google Ads hesabından girilen metin ve görsel öğeler ile oluşturulmaktadır.
Google Adwords reklam türleri arasında sizin için en uygun olanı hangisidir? Bu konuda karar vermek adına reklam türlerini ve özelliklerini incelemenin çok değerli olduğunu ifade etmek gerekir.
Arama ağı reklamları ve görüntülü reklam ağı reklamları olmak üzere 2 temel başlıkta toplanabilecek olan reklamların doğru bir şekilde seçilmesi gerekmektedir. Aksi takdirde doğru çözümlerden yararlanmak söz konusu olmayacaktır. Bunun yanı sıra Google reklamları için ödeyeceğiniz ücretlerden de olumlu geri dönüş alamayacaksınız. Sizin için en özel seçenekleri dikkate alarak hemen harekete geçebilirsiniz.
Google aramalarında ilk sırada çıkmak hemen herkesin en çok merak ettiği konulardan bir tanesidir. Ancak ilk sırada çıkmak her sektör ve anahtar kelime için benzer zorlukta değildir. Bu nedenle de Google aramalarında ilk sıralarda yer almak adına X TL harcamalısınız şeklindeki genellemeler yanlıştır. Bunun yerine rakipleri analiz ederek daha kaliteli sonuçlara odaklanmalısınız.
Google aramalarında aynı sektördeki anahtar kelimelerde dahi farklılıklar olduğundan doğru bir analiz sonrasında bütçe belirlemeniz çok daha doğru olacaktır. Aksi takdirde boşa kürek çekmiş olursunuz.
Google reklamları, her geçen gün artan öneme sahip olurken reklamları nasıl kullanabileceğinizi öğrenmeniz gerekir. Bu sayede hem daha kaliteli hem de daha kullanışlı seçeneklerden yararlanabilirsiniz.
Google reklamı vermek için Google AdWords ya da Google Ads’i kullanmanız gerekmektedir. Platform üzerindeki detayları titiz bir şekilde inceleyerek hem daha kaliteli hem de daha başarılı çalışmalar gerçekleştirebilirsiniz. Google reklamları sayesinde markanızı geniş kitlelere ulaştırabilirsiniz.
Google reklamlarının sizler için sağlayacağı ayrıcalıkları yakalayarak satışlarınızı arttırın. Bu sayede marka bilinirliğinizi de zirveye taşıyın!
Google reklamlarında performans artırmak için 4 ipucu vardır. Söz konusu ipuçlarını aşağıdaki gibi sıralamamız mümkündür.
- Kalite Puanları
Performans artırmak için öncelikle kalite puanlarını incelemeniz gerekir. Kalite puanları 3 bileşenin ayrıntılı bir şekilde incelenmesi ile oluşturulur.
- Reklamları Anahtar Kelimeler ile İlişkilendirin
Google reklamlarının mutlaka belirlediğiniz anahtar kelimeler ile ilgisi olması gerekir.
- Tıklanma Oranınızı Artırın
Web sitenizin tıklanma oranı ne kadar fazla olursa performansı da o kadar yüksek olacaktır.
- Açılış Sayfanızı Güncelleyin
Tüm sayfalarınızın mutlaka güncel olması gerekmektedir.
Arama reklamları ve alışveriş reklamları farklı sınıflardaki reklamlardır. Çünkü arama reklamları, bir Google araması yaptıktan sonra ortaya çıkar. Oysa alışveriş reklamları, kullanıcıların daha önce gezindikleri web sitelerine uygun bir şekilde listelenmektedir. Hangi reklam türünün daha anlamlı ve başarılı olacağını merak ediyorsanız kesinlikle alışveriş reklamlarını tercih etmelisiniz.
Google arama sayfalarında arama reklamlarıyla gözüken sayfalar genellikle tık almaz. Bu nedenle de alışveriş reklamları daha çok tercih edilir. Siz de buna uygun bir seçim yaparak sonuç odaklı davranabilirsiniz.
Display reklamları yani görüntülü reklamlar kullanıcılar web sitelerinde gezerken ya da Youtube’da video izlerken karşılaştıkları reklamlardır. Bu reklamlar ile kullanıcılara ulaşılmaya çalışılır. Display reklamları ile kitlelerden faydalanarak potansiyel yeni müşteriler elde etmek ve bunlara ulaşmak mümkündür. Display reklamları son derece etkileyici ve kusursuz reklamlardır. Reklamverenin en iyi amacı elde etmesi için sunulan display reklamları ile hedeflediğiniz kişilere en kısa sürede ulaşabilirsiniz. Yapmanız gereken tek şey display reklamlarını en iyi şekilde planlamaktır.
Youtube reklamı nasıl verilir sorusu Youtube’da reklam vermek isteyen kişilerin ilgisini çeken önemli bir konudur. Youtube’da reklam vermek için aşağıdaki adımları izlemelisiniz.
- Youtube Kanalı ve Google Ads Hesabı Açın
Youtube kanalı ve Google Ads hesabı Youtube’da reklam vermek için olmazsa olmazlardandır.
- Reklamınızı Yükleyin
Kendiniz için bir profil oluşturduktan hemen sonra reklamınızı yüklemeye başlayabilirsiniz.
- Yeni Kampanya Oluşturun
Google Ads üzerinden yeni bir kampanya oluşturun ve Youtube reklam sayfasında bağlanın. Buradan tüm reklam ayarlarınızı hazırlayabilirsiniz.
Youtube, günümüzde en fazla kullanılan dijital reklam araçlarından bir tanesidir. Farklı türleri ile dikkat çeken Youtube reklamları genel olarak aşağıdaki gibidir.
Görüntülü Reklamlar
Videonun sağ tarafında yer alan bu reklam türleri sabit ve animasyonlu bir şekilde sunulabilmektedir.
Yer Paylaşımlı Reklamlar
Yer paylaşımlı reklamlar televizyonda bulunan alt bant reklamları ile benzerlik göstermektedir.
Atlanabilir Reklamlar
Youtube videolarından önce yerleştirilen bu reklamlar atlanabilirdir.
Atlanamayan Reklamlar
Kullanıcıların 5 saniye sonra geçmesi gereken bu reklamlar ile izlemek istedikleri videoyu görebilmeleri için kullanıcıların reklamı tamamen izlemeleri gerekir.
Youtube, video paylaşım platformu olmasının yanı sıra reklamların da yayınlandığı bir pazarlama alanı olarak kabul edilmektedir. Bu nedenle de Youtube reklam maliyeti çok merak edilmektedir. Ancak reklamlar için ödenecek olan ücretlerin ne kadar olacağını belirleyen pek çok faktör vardır. Peki, bu faktörler nelerdir?
Görüntüleme, izlenme sayısı ve abone sayısı gibi pek çok detay Youtube reklam maliyeti üzerinde etkilidir. Siz de bu konuları dikkate alarak reklam oluşturmalısınız. Aksi takdirde reklam maliyetlerini doğru tahmin edemediğiniz için karşılaşacağınız giderler artış gösterir.
Youtube, internet kullanıcılarının neredeyse tamamının kullandığı mecralardan bir tanesidir. Yemek, dijital pazarlama ya da sağlık gibi alanlarda markanız için Youtube çalışmaları gerçekleştirebilirsiniz. Markanızın Youtube ile uyumlu olup olmadığını değerlendirmek adına öncelikli olarak analiz yapmanızı öneriyoruz.
Youtube’u doğru kullanmanız daha başarılı bir marka olmanız adına önemlidir. Özellikle de geniş kitlelere hitap etmeniz sizin adınıza çok çok değerli seçenekleri ön plana çıkarır. Siz de en ideal seçeneklerden yararlanmak adına hemen harekete geçebilir ve kaliteye ulaşabilirsiniz.
Youtube reklamları, dönüşüm konusunda en çok merak edilen detaylardan bir tanesidir. Bu nedenle de bir Youtube reklamı vermişseniz ve bu reklamın performansını değerlendirmek istiyorsanız panel üzerinden analiz yapmanız gerekir. Böylelikle hem ayırdığınız bütçenin karşılığını alabilir hem de daha başarılı bir performans yakalayabilirsiniz.
Reklam dönüşümünü ölçerek reklam henüz yayındayken değişiklikler gerçekleştirebilirsiniz. Bu sayede Youtube reklamlarının etkisini arttırabilirsiniz. Dönüşüm oranları ve diğer bütün konularla alakalı detayları hemen kontrol etmeye başlayabilirsiniz. Youtube reklamları için hemen harekete geçin!
Youtube için en başarılı reklam hangisi? Siz de bu konuda çok ciddi araştırmalar yapıyor ama bir türlü sonuçlara ulaşamıyor musunuz? O halde Youtube reklam modelleri arasından bir seçim yapmaya özen göstermelisiniz. İşte detaylar!
Akış Reklamları
Youtube’da içerik yayınlanırken gösterilen reklamlardır. Genellikle reklamı atlamak için saniyeler beklense de doğru bir reklam tüketiciyi kendine çeker.
Keşfet Reklamları
Aram sonuçlarının hemen üstünde görünen reklamlardır. Bu reklamların Google arama sonuçlarına benzediğini vurgulayabiliriz.
Web siteleri günümüzde birçok aksiyon ile birlikte kullanılmaktadır. Söz konusu aksiyonlar pek çok farklı kullanım alanına sahip olabilmektedir. Örneğin web siteleri ile iletişime geçmek için iletişim formunun doldurulması site üzerinde bulunan farklı aksiyonlar olarak bilinmektedir. Bu noktada site üzerindeki farklı aksiyonlar ile bireylerin ve web sitesi sahiplerinin çeşitli avantajlar elde edebilmeleri mümkün hale gelmektedir. Form doldurma, butona tıklama gibi aksiyonlar ile web sitenizi farklı bir şekilde kullanabilirsiniz.
Online satış, genel olarak teknolojinin ve e-ticaretin gelişim göstermesi ile birlikte gün yüzüne çıkmış olan bir alışveriş türüdür. Web sitelerinde online satış özelliğinin olması e-ticaret işlemlerinin gerçekleştirilebilmesi için son derece önemlidir. Sepet ekleme özelliği, satın alma özelliği gibi özellikler genel olarak e-ticaret için kritik özelliklerdir. Söz konusu özelliklerin web sitelerinde bulunması durumunda online satış işlemlerinin gerçekleştirilebilmesi de mümkün hale gelmektedir. Web sitenizden online satış yapabilmek için web sitenizde online satış özelliklerinin bulunması gerektiğini kesinlikle unutmamalısınız.
Özellikle sizin kitlenize giren potansiyel müşterileri hedef alan stratejidir. Bu konuda çok dikkatli olunmalıdır çünkü hem kişisel alanı ihlal olarak görülebilir hem de insanları rahatsız edebilir. Bir aramanın başında kim olduğunuz, neden aradığınız ve neyi anlatmak istediğiniz açıkça belirtilmeli, müşterinin onayı alınmalıdır. Bu yöntem belirli ürünler için hala çok etkili bir strateji olarak varlığını sürdürmektedir.
Uygulamanızın daha fazla insan tarafından indirilmesini mi istiyorsunuz? O halde uygulama indirtme reklamları konusunda en ideal seçeneklerden yararlanmalısınız. Reklam tasarımını gerçekleştirirken ilgi çekiciliği ön planda tutmanızda yarar vardır. Böylelikle tüketicilerin doğrudan uygulama hakkında bilgi sahibi olması mümkündür.
Uygulamaların kullanıcılar tarafından incelenmesi ama indirilmemesi çok sık karşı karşıya kalınan bir durumdur. Bunun en büyük nedeni de kullanıcıların uygulamayı anlamlandıramamasıdır. Bu durumda daha ilgi çekici bir reklam ve daha kaliteli seçenekler tercih etmeniz gerekir. Böylelikle indirme sayısı hayli artış gösterecektir.
Sosyal medya reklamcılığı; sosyal medya mecralarında yapılan tüm tanıtım faaliyetlerine verilen ortak isimdir. Sosyal medya reklamcılığında en çok kullanılan mecra Facebook şirketinin sahibi olduğu Instagram'dır. Bunun en önemli sebebi ise 2021 yılında 1,2 milyarı aşan aktif kullanıcı sayısı ve satın almaya yönlendiren kullanıcı deneyimidir.
Yine de Twitter, Facebook, LinkedIn, Youtube ve Pinterest gibi farklı sosyal medya mecraları da markanıza fayda sağlayabilir. Hangi sosyal medya platformu üzerinde reklam yapacağınıza karar verirkense şu 3 konuyu göz önünde bulundurmalısınız: hedef kitleniz, bütçeniz ve reklam stratejiniz.
Performans pazarlaması (performance marketing), dijital mecralarda belirli bir amaca yönelik ve en önemlisi ölçümlenebilir bir şekilde yürütülen tanıtım faaliyetlerinin tümüne verilin isimdir. Performans pazarlamasını daha geniş bir çerçeve olan dijital pazarlamadan ayıran en önemli faktör performans kaygısı bulundurmasıdır.
Performans pazarlamasında amaç internet sitesine trafik çekmek, başvuru formu toplamak ve/veya ürün/hizmet satışı yapmak olabilir. Doğrudan bu amaçlardan birinin hedeflenmesiyle yapılan reklamlar ile harcanan bütçeler sonucunda etkileşim, görüntülenme ve satış gibi neticeler elde edilebilir. Bu neticelerin elde edilmesi için harcanan miktarın düşük olması performans pazarlamasının iyi yapıldığının en önemli göstergesidir.
Dijital reklamların geleceğini belirleyen en temel faktörler; insanların kullandığı platformlar ve bu platformarda tükettikleri içeriklerdir. Bu nedenle dijital pazarlamanın geleceğine bakarken ilk sormamız gereken soru 'gelecekte ne tür içeriklerin daha fazla tüketileceği' olmalıdır.
2005-2010 arasında yazılı içeriklerin, 2010-2016 arasında görsel içeriklerin ve 2016 sonrasında ise videolu içeriklerin daha fazla tüketildiğini görebiliyoruz. Bir süre daha videolu içeriklerin liderliği elinde bulundurmaya devam edeceğini düşünmekle birlikte yeni bir içerik türünün de hızla piyasaya çıktığını söylemek lazım. Sesli içerik türleri (podcastlar, clubhouse vb.) videolu içeriklerden sonraki yeni trend olma yolunda hızla ilerliyor. Özellikle sesli aramaların da popülerleşmeye başladığını bugünlerde dijital pazarlamanın da yönü gelecekte bu tarafa doğru dönebilir.
Dijital reklam harcamalarında bütçe belirleme konusu ciddi manada uzmanlık gerektiren bir konudur. Bu uzmanlığın yanında üzerinde farklı görüşlerin de beyan edildiği bir alandır. Uzmanlar arasındaki iki temel görüş şöyle;
- Reklamların öğrenmesini hızlandırmak için başlangıçta verimsiz olsa da çok harcamalıyız ve dengeyi bulana kadar devam etmeliyiz.
- Küçük bütçelerle başlamalı reklamlardan dönüş alındıkça bütçeyi arttırmalıyız.
Byte olarak biz küçük bütçelerle başlamanın ve dönüşe müteakiben bütçeyi artırmanın daha doğru bir metod olduğuna inanıyor ve çalışmalarımızda bu yönde ilerliyoruz. Ancak diğer metod da kesinlikle yanlış denilebilecek bir metod değildir, o nedenle de buradaki seçimi harcanabilecek bütçenize göre kendiniz yapabilir veya bu kararı dijital reklam ajansınıza bırakabilirsiniz.
Dijital reklam ajanslarının neredeyse tamamı harcama odaklı reklam yönetimi yaparlar ve fiyatlandırmalarını da bu şekilde hazırlarlar. Bunun en temel sebebi daha fazla bütçenin harcandığı hesaplarda daha fazla iş yükü çıkıyor olmasıdır. Ancak bu yöntemin en büyük problemi ortada bir çıkar çatışması olmasıdır. Ajans daha fazla para kazanmak için daha fazla harcama yapmak isterken, marka daha verimli olmadıkça harcama yapmak istemeyecektir.
Byte olarak; işte bu çıkar çatışmasını elimine etmek adına dönüşüm odaklı pazarlama metodunu kullanıyoruz. Başlangıç aşamasında yapılması planlanan harcamaya göre bir taban fiyat belirliyor ve sonrasında reklamların başarısına göre kademeli prim sistemi sunuyoruz. Örneğin; x TL taban ücret belirlediğimizde, Reklam Geliri / Reklam Gideri (ROAS) dengesinin 5 olduğu senaryoda hiç bonus almıyor, 10 olduğunda x bonus alıyor, 20 olduğunda da 2x bonus alıyoruz. Bu sistem ile reklamlar başarısız olduğunda marka da ajans da para kazanmamış, reklamlar başarılı olduğunda marka da ajans da para kazanmış oluyor. İşte bu mantıkla en doğru ve uzun soluklu birliktelikler inşaa ediyoruz.
Dijital platformların her geçen gün yaygınlaşması ve platformların sayısının artması ile birlikte kullanılabilecek reklam türleri de arttı. Dijital reklam türlerinin artmasına rağmen markaların reklam bütçelerinin çoğunu 5 kanal almaktadır. Bu kanallar ise şöyle; Search, Shopping, Display, Social ve Influencer.
Search reklamları kullanıcıların arama motorlarında yaptığı aramalar sonucunda markanızın kullanıcıların önüne çıkmasını sağlayan reklam türleridir. Arama motoru reklamlarında pazar payı üzerine 2021'de yapılan araştırmaya göre Google %94 ile lider durumda yer alıyor. Kullanıcıların ihtiyaçları doğrultusunda yaptıkları aramalarda bu kullanıcılara uygun reklamlar gösterildiğinde dönüşüm oranının oldukça yüksek olabildiği ama bunun yanında da CPC (Tıklama Başı Maliyet) değerlerinin yüksek olduğu bir reklam modelidir.
Alışveriş reklamları Google tarafından ürün satışını amaçlayan ve Dünya genelinde e-ticaret için en çok kullanılan reklam türlerindendir. Ancak 2020 yılında ülkemizdeki mahkemelerle Google arasında yaşanan anlaşmazlık sebebiyle shopping reklamları Türkiye'de geçici süre ile devre dışı bırakılmıştır. Türkiye pazarında kullanılamayan alışveriş reklamları diğer ülkeleri hedeflerken kullanılabilir.
Sosyal medya reklamları adından da anlaşılabileceği gibi Facebook, Instagram ve Twitter gibi sosyal medya mecralarında verilen reklamların tümüne verilen isimdir. Özellikle Instagram'ın günlük kullanım sürelerinin ortalama 2-3 saatlere çıktığı bugünlerde sosyal medya reklamlarının önemi daha da arttı. Sosyal medya reklamlarının en verimli şekilde çalıştığı sektörlerin başında giyim, teknoloji ve modilya gibi sektörler geliyor.
Global reklam ağları içerisinde yer alan tüm internet sitelerinde gösterilen görsel reklamlara verilen isimdir. En geniş reklam ağına sahip olan platform ise Google'dır. Bu reklam alanları hem Google tarafından hem de Google'dan bu alanları kiralayan Criteo gibi reklam platformlar tarafından yönetilir. Özellikle kampanya dönemlerinde ve branding (marka bilinirliği) üzerine hazırlanan reklalar için display reklamları kullanılabilir.
Instagram, Youtube ve Twitter gibi sosyal medya mecralarında yüksek takipçi sayısına sahip kişilerin markaların ürün veya hizmetlerini tanıtmak için yaptığı çalışmaların tümüne verilen isimdir. Sosyal medyanın ve farklı alanlarda etki alanı yüksek kişilerin gücünün artmasıyla beraber influencer reklamlarının performansı da artmıştır. Özellikle kişisel bakım ürünleri, tekstil ürünleri, yiyecek içecek sektörü ve turizm hizmetleri gibi sektörler için influencer reklamları pazarlama stratejilerinin olmazsa olmazı olarak yerini aldı.
İnternet reklamcılığını geleneksel pazarlamadan ayıran ve daha etkili kılan en önemli özellik ölçümlenebilir olmasıdır. Eğer tüm adımlar doğru şekilde kurgulanırsa dijital pazarlamada harcanan her kuruşun verimliliğinin ölçülmesi mümkündür.
Dijital pazarlamada performans ölçümlemesi yapabilmek için reklam platformlarının doğru entegrasyonu, farklı dönüşüm modelleri ile sonuç takibi, farklı pazarlama araçları ile sonuç sağlamalarının yapılması konularının eksiksiz olarak tamamlanmış olması gerekir.
Dijital kanallarda reklam gösterimleri farklı teklif modelleri ile belirlenir. Bu bidding modelleri platforma, reklamın amacına ve reklam verenin isteğine göre değişebilir. En çok kullanılan teklif modelleri ise CPC, CPA, CPM ve CPL'dir.
CPC, Tıklama Başına Maliyet anlamına gelir. Bu model reklam verenin reklamına yapılan tıklama başına faturalandırıldığı bir bidding modelidir. Bir örnekle açıklamak gerekirse; CPC maliyeti 0,4 TL olan ve 300 tıklama alan reklamın reklam verene toplam maliyeti 300*0,4=120 TL'dir.
CPA, reklam veren tarafından belirlenen eylem başına maliyeti ifade eder. Bir reklamın ana amacı ürün satışı ise bir satış başına maliyet, sepete ekleme ise bir sepete ekleme başına maliyete CPA denir. Google üzerinde reklam verirken hedef eylem başına hedef maliyet belirleyebilir böylece maliyetinizi kontrol altında tutabilirsiniz.
Gösterim başına ödeme yapılan reklam modeline verilen isimdir. Facebook başta olmak üzere neredeyse tüm reklam platformlarında bulunan ve en çok kullanılan reklam modelidir. Bir örnek vermek gerekirse; 1.000 gösterim başına 7 TL bir teklif verdiyseniz ve 8.000 gösterim aldıysanız, ödeyeceğiniz tutar 56 TL'dir.
Reklam verenin elde etmiş olduğu her kayıt başına yüklendiği maliyete verilen isimdir. Özellikle hizmet sektöründe tercih edilen CPL reklam teklif modeli, doğrudan hedefe götüren ve görece uygun fiyatlı bir modeldir.
İnternetin kullanımının artması ile birlikte dijital reklamların gücü de hızla arttı. Hem daha düşük maliyeti hem de ölçümlenebilirliği ile dijital pazarlama artık her haliyle geleneksel pazarlamanın önünde. Türkiye'de yapılan çalışmalara göre 1.000 kişiye ulaşmak için kanallara göre ödenmesi gereken maliyetler şöyle;
Radyo Reklamı: 200 TL
Gazete Reklamı: 300 TL
Dergi Reklamı: 500 TL
Arama Reklamları: 70 TL
Sosyal Medya Reklamları: 45 TL
Mobil uygulamalar ve mobil cihazlar odak alınarak yapılan reklamların tümünü kapsayan alana Mobil Reklamcılık denir. İçerik tüketiminde mobil cihazların payının artması ile birlikte mobil reklamcılık da reklam pastasındaki payını giderek arttırdı. Mobil reklamcılık alanlarına örnek vermek gerekirse; ücretsiz Spotify'da çıkan reklamlar ve oyunlarda çıkan reklamları söyleyebiliriz.
Bilinirlik(Branding) reklamları adı üzerinde bir markanın insanlar arasındaki bilinirliğinin artırılmasını amaçlayan reklamlardır. Performans reklamları ise branding reklamarının ötesinde kullanıcıların bu reklamlar ile aksiyon almasını da hedefler. Bu nedenle de marka bilinirliği için yapılan reklamlarda satış, kayıt formu ve trafik gibi aksiyon gerektiren sonuçlar ana odakta yer almaz.
Dijital Reklam Yönetimi Nedir?
Intagram, Google başta olmak üzere Criteo, Facebook, Twitter, LinkedIn ve TikTok gibi tüm reklam platformlarında reklamlarınızın etkili bir strateji çerçevesinde yönetilmesini sağlıyoruz.
Hangi Platformlarda Reklam Yönetiyoruz?
Intagram, Google başta olmak üzere Criteo, Facebook, Twitter, LinkedIn ve TikTok gibi tüm reklam platformlarında reklamlarınızın etkili bir strateji çerçevesinde yönetilmesini sağlıyoruz.

We help ambitious businesses like yours generate more profits by building awareness, driving web traffic, connecting with customers.
We help ambitious businesses like yours generate more profits by building awareness, driving web traffic, connecting with customers.
We help ambitious businesses like yours generate more profits by building awareness, driving web traffic, connecting with customers.
We help ambitious businesses like yours generate more profits by building awareness, driving web traffic, connecting with customers.
We help ambitious businesses like yours generate more profits by building awareness, driving web traffic, connecting with customers.
We help ambitious businesses like yours generate more profits by building awareness, driving web traffic, connecting with customers.
We help ambitious businesses like yours generate more profits by building awareness, driving web traffic, connecting with customers.
We help ambitious businesses like yours generate more profits by building awareness, driving web traffic, connecting with customers.
We help ambitious businesses like yours generate more profits by building awareness, driving web traffic, connecting with customers.
We help ambitious businesses like yours generate more profits by building awareness, driving web traffic, connecting with customers.
We help ambitious businesses like yours generate more profits by building awareness, driving web traffic, connecting with customers.
We help ambitious businesses like yours generate more profits by building awareness, driving web traffic, connecting with customers.
We help ambitious businesses like yours generate more profits by building awareness, driving web traffic, connecting with customers.
We help ambitious businesses like yours generate more profits by building awareness, driving web traffic, connecting with customers.
We help ambitious businesses like yours generate more profits by building awareness, driving web traffic, connecting with customers.
We help ambitious businesses like yours generate more profits by building awareness, driving web traffic, connecting with customers.
We help ambitious businesses like yours generate more profits by building awareness, driving web traffic, connecting with customers.
We help ambitious businesses like yours generate more profits by building awareness, driving web traffic, connecting with customers.
We help ambitious businesses like yours generate more profits by building awareness, driving web traffic, connecting with customers.
We help ambitious businesses like yours generate more profits by building awareness, driving web traffic, connecting with customers.
SEO - Arama Motoru Optimizasyonu Nedir?
Sitenizin Arama Mototu Optimizasyonu (SEO) çalışmalarını yapıyor, ihtiyaç duyduğunuz ürün, kategori, blog yazıları gibi içeriklerinizi belli bir stateji doğrultusunda üretiyoruz.
Nasıl Google'da Üst Sıralarda Çıkılır?
Intagram, Google başta olmak üzere Criteo, Facebook, Twitter, LinkedIn ve TikTok gibi tüm reklam platformlarında reklamlarınızın etkili bir strateji çerçevesinde yönetilmesini sağlıyoruz.

Sosyal Medya Hesap Yönetimi
Tüm sosyal medya kanallarınızın paylaşım stratejileri, içerik yönetimleri ve aksiyon aşamlarında ihtiyaç duyduğunuz hizmetleri sizlere sağlıyoruz.
Hangi Hesapları Yönetiyoruz?
Intagram, Google başta olmak üzere Criteo, Facebook, Twitter, LinkedIn ve TikTok gibi tüm reklam platformlarında reklamlarınızın etkili bir strateji çerçevesinde yönetilmesini sağlıyoruz.

Influencer Pazarlaması
Instagram başta olmak üzere sosyal medya mecralarındaki alanınıza en uygun influencerlar ile markanızı buluşturuyor, en verimli çalışmaların yapılmasına imkan tanıyacak pazarlama kampanyalarını hayata geçiriyoruz.
Influencerlar ile Çalışmak Gerçekten Faydalı mı?
Intagram, Google başta olmak üzere Criteo, Facebook, Twitter, LinkedIn ve TikTok gibi tüm reklam platformlarında reklamlarınızın etkili bir strateji çerçevesinde yönetilmesini sağlıyoruz.

E-posta Pazarlaması
Instagram başta olmak üzere sosyal medya mecralarındaki alanınıza en uygun influencerlar ile markanızı buluşturuyor, en verimli çalışmaların yapılmasına imkan tanıyacak pazarlama kampanyalarını hayata geçiriyoruz.
Influencerlar ile Çalışmak Gerçekten Faydalı mı?
Intagram, Google başta olmak üzere Criteo, Facebook, Twitter, LinkedIn ve TikTok gibi tüm reklam platformlarında reklamlarınızın etkili bir strateji çerçevesinde yönetilmesini sağlıyoruz.

Grafik Tasarım Neyi Kapsar?
Instagram başta olmak üzere sosyal medya mecralarındaki alanınıza en uygun influencerlar ile markanızı buluşturuyor, en verimli çalışmaların yapılmasına imkan tanıyacak pazarlama kampanyalarını hayata geçiriyoruz.
UI/UX Tasarımı Nedir?
Intagram, Google başta olmak üzere Criteo, Facebook, Twitter, LinkedIn ve TikTok gibi tüm reklam platformlarında reklamlarınızın etkili bir strateji çerçevesinde yönetilmesini sağlıyoruz.

We help ambitious businesses like yours generate more profits by building awareness, driving web traffic, connecting with customers.
We help ambitious businesses like yours generate more profits by building awareness, driving web traffic, connecting with customers.
We help ambitious businesses like yours generate more profits by building awareness, driving web traffic, connecting with customers.
We help ambitious businesses like yours generate more profits by building awareness, driving web traffic, connecting with customers.
We help ambitious businesses like yours generate more profits by building awareness, driving web traffic, connecting with customers.
We help ambitious businesses like yours generate more profits by building awareness, driving web traffic, connecting with customers.
We help ambitious businesses like yours generate more profits by building awareness, driving web traffic, connecting with customers.
We help ambitious businesses like yours generate more profits by building awareness, driving web traffic, connecting with customers.
We help ambitious businesses like yours generate more profits by building awareness, driving web traffic, connecting with customers.
We help ambitious businesses like yours generate more profits by building awareness, driving web traffic, connecting with customers.
We help ambitious businesses like yours generate more profits by building awareness, driving web traffic, connecting with customers.
We help ambitious businesses like yours generate more profits by building awareness, driving web traffic, connecting with customers.